Telefonia VoIP w rejestracji? Sprawdź, czy w Twojej placówce ma sens...

Telefonia VoIP w rejestracji? Sprawdź, czy w Twojej placówce ma sens...

W tym artykule powiemy Ci wszystko o VoIP, od tego czym jest, przez zastosowanie, aż po dodatkowe możliwości, które może przynieść Twojej placówce! Zapraszamy do lektury!

Czym jest VoIP?

Telefonia internetowa (z ang. Voice over Internet Protocol) opiera się na transmisji rozmowy przez internet zamiast łącza szerokopasmowego. Swoje początki miała bardzo dawno temu. Sprzęt był wtedy drogi, a dostęp do szybkiego internetu nie najlepszy… Dzisiaj praktycznie każdy smartfon, który ma możliwość pobierania aplikacji, umożliwia takie rozmowy. W jaki sposób? Znasz może taki program jak Skype? No właśnie! Korzystając z niego Twój komputer zamienia się w telefon Voice over IP. Potrzebujesz tylko internetu – i dokładnie na tym to polega. Chwila, przecież nie będziesz obsługiwał Pacjenta przez Skype! Są do tego inne programy. Ich głównym zadaniem jest umożliwienie Tobie dzwonienia z wirtualnego numeru telefonu, jak i odbierania rozmów przychodzących.

Jak działa VoIP?

W telefonii VoIP dostęp do sieci szerokopasmowej jest zamieniony na wymóg połączenia z internetem. Pobierając pliki, nie ma większego znaczenia to, jakie jest opóźnienie. Identycznie jest z kolejnością pakietów. W tym przypadku jednak może się to przełożyć na dziwne zakłócenia. Przerwy czy niezrozumiałe przestawienia zdań nie ułatwią komunikacji…
Na szczęście, kiedy VoIP wykorzystał protokół H.323, którego zadaniem było właśnie uporządkowanie rozmowy. Wszystko po to, aby nie brzmiała jak szum oceanu. Radził sobie z tym dobrze, ponieważ jest on przeznaczony do wideokonferencji, dzięki czemu jakość jest dobra. To było dawno temu. Dzisiaj jakość i stabilność wzrosła! Wykorzystując protokoły RTP (Real – time Transport Protocol) oraz SIP (Session Initiaion Protocol) uzyskaliśmy jakość HD.


Z perspektywy użytkownika wygląda to o wiele prościej. Koszt połączenia jest niższy niż w przypadku normalnego telefonu. Ponadto nieważne czy dzwonisz z Poznania, czy z Tokio.Twój koszt jest zawsze taki sam – nawet w przypadku kiedy dzwonisz na numery krajowe i międzynarodowe. Możesz odbierać telefon jednocześnie z kilku urządzeń i co ważniejsze – równocześnie. Twoja recepcja może prowadzić wiele rozmów przychodzących na ten sam numer telefonu.

Chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania sprawdzą się w Twojej placówce?
Zostaw nam swoje dane, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą!

    Korzyści ze wdrożenia VoIP

    Komputer jako telefon stacjonarny… W jakim celu?
    Głównymi zaletami tego rozwiązania są:

    1. Koszt niższy od zwykłej telefonii.
      Telefonów wychodzących raczej będzie mniej niż przychodzących, ale to dalej oszczędność!
    2. Możliwość odebrania kilku rozmów równocześnie na wielu urządzeniach.
      Dzięki temu wystarczy podać jeden numer, a rejestratorki bez większego problemu obsłużą kilku pacjentów jednocześnie. Dzięki temu również unikniesz nieodebranych połączeń!
    3. Łatwe monitorowanie rozmów.
      Większość programów VoIP umożliwia bardzo wygodne automatyczne nagrywanie rozmów telefonicznych z zapisem w chmurze.
    4. Spersonalizowane powitanie dla Pacjentów,
      To niestety wymaga trochę więcej pracy, ale… Możesz ustawić powitanie dla nowych osób, jak i powracających!
    5. Opcja kolejki telefonicznej!
      Brak osób do obsługi wszystkich? W razie zablokowanej linii możesz ustawić funkcję kolejki, dzięki czemu Pacjent zostanie na linii!
    6. Wygoda obsługi z komputera.
      Łatwiej będzie zapisać wizytę czy skonsultować ważne sprawy. Unikniesz rozdwajania skupienia, dzięki czemu wzrośnie efektywność rejestracji.

    Co jeszcze oferuje VoIP?

    Skoro znasz już zalety telefonii internetowej, czas spojrzeć w inne zastosowania!

    Pierwszym ciekawym zastosowaniem jest wstępny wywiad. Pacjent, oczekując w kolejce, może zostać od razu zapytany o cel rozmowy. Gdy ktoś odbierze, będzie mieć od razu pełną informację. Dzięki temu skróci się czas rozmów, czyli zwiększy się liczba wizyt umówionych w czasie.

    Druga możliwość to jeszcze mocniejsze wykorzystanie takiego bota. Spróbuj zadzwonić na infolinię DPD – zauważ, że bot VoIP od razu zapyta Cię o cel wizyty. Co ciekawe jest on w stanie załatwić 90% problemów! No właśnie, wyobraź sobie bota, który prowadzi Pacjentów od A do Z przez umówienie wizyty. Dane są przesyłane bezpośrednio do rejestratorki, a być może od razu zrobi wszystko sam? To jest dopiero technologia, która ułatwia życie. Niestety, ale jej koszt również nie należy do najmniejszych, a wykonanie do najprostszych.

    VoIP – strata czasu?

    A co jeżeli wcale nie musisz tracić czasu na zrozumienie i wykorzystanie VoIP??
    Mamy dla Ciebie nasz zespół dzielnych rejestratorów medycznych, który zrobi to dla Ciebie!
    Bez przepłacania i problemów (problemy technicznej rzadko stanowią najsłabszy punkt rejestracji)!

    Ponadto za darmo sprawdzimy Twoją rejestrację i przygotujemy szczegółowy raport. Dzięki temu będziesz w stanie zwiększyć ilość wizyt jednego dnia. Dowiesz się również jak zwiększyć ilość pozytywnych opinii o Twojej placówce! W końcu zadowolony Pacjent to powracający Pacjent. Tutaj czeka na Ciebie formularz!
    Wypełnij go, a skontaktujemy się z Tobą, aby dopasować nasze możliwości do Twoich potrzeb!

     

    Skomentuj artykuł