Audyt rejestracji
Poznaj mocne i słabe strony Twojej rejestracji
Zobacz jak to działaDokładnie sprawdzimy następujące punkty
Wyniki przeprowadzonego audytu otrzymasz w przystępnej formie wraz z naszymi rekomendacjami
Doskonale! Pracownicy twojej rejestracji są świetnie przygotowani do obsługi pacjenta.
Poziom wiedzy o placówce, życzliwość wobec pacjentów i zaangażowanie z rozwiązanie trudnych sytuacji zostały ocenione na najwyższym poziomie!
Nasza wskazówka: Zadbaj o regularne szkolenia zespołu rejestracji i wsparcie w obsłudze wymagających pacjentów. Zapytaj personel o ich potrzeby w tym obszarze
To należy poprawić. Czas reakcji jest stanowczo za długi. Czas oczekiwania na odebranie połączenia to przeciętnie 3 minuty
Audyt rejestracji telefonicznej pozwala każdej placówce, bez względu na jej rozmiar i budżet, skorzystać z zewnętrznej oceny rejestracji i tym samym spojrzeć na placówkę „oczami pacjenta”. Dzięki temu manager lub właściciel placówki medycznej otrzymuje cenne informacje o pracy zespołu, efektywności rejestracji i skuteczności stosowanych w obsłudze pacjenta narzędzi.
Dzięki metodzie Tajemniczego Pacjenta zyskasz wiedzę:
- bez konieczności przekazywania nagranych rozmów, zgodnie z RODO (czyli bez wymaganych zgód pacjenta, bez przekazywania ich danych podmiotom zewnętrznym)
- nawet jeśli nie posiadasz infrastruktury technicznej, która pozwoliłaby analizować ruch połączeń i monitorować jakość prowadzonych rozmów
- na temat różnych obszarów i różnych problemów na poziomie telefonicznej obsługi pacjenta (audyt prowadzimy w oparciu o wieloletnie doświadczenie, dlatego wiemy jak poprowadzić rozmowy by zyskać pełen obraz i rzetelnie ocenić kompetencje zespołu rejestracji).
Naszym celem jest przeprowadzić audyt sprawnie, bez zbędnego zaangażowania placówki, w sposób bezpieczny i łatwy dla przychodni.
Audyt rejestracji jest dostępny dla wszystkich zainteresowanych placówek medycznych, które dotychczas nie korzystały z usług Medycznej Rejestracji. Jedynym warunkiem przeprowadzenia audytu jest pozostawienie podstawowych danych placówki i danych kontaktowych do osoby zlecającej audyt, którą może być właściciel placówki lub osoba posiadająca stosowne upoważnienie.
Podczas audytu ocenie podlega czas reakcji rejestracji, czyli czas oczekiwania pacjenta na połączenie. Jeśli jest zbyt długi, placówka traci nowych pacjentów – zwłaszcza pierwszorazowych, którzy są na etapie poszukiwania właściwego lekarza. Wyniki audytu rejestracji pokażą, czy w placówce zapisywani są wszyscy zainteresowani pacjenci, czy ich obsługa podejmowana jest szybko i sprawnie.
Z czasem oczekiwania na obsługę związane są również godziny dostępności rejestracji. Nasz zespół, na bazie doświadczeń naszej firmy oraz oceny placówek konkurencyjnych, oceni dostępność godzinową placówki. Audyt rejestracji może wskazać pożądane godziny dostępności, dzięki którym pacjent będzie mógł skontaktować się z placówką w najbardziej dogodnym terminie.
Badanie Tajemniczego Pacjenta prowadzone w ramach darmowego audytu rejestracji, pozwoli na ocenę podstawowych kompetencji pracownika. W raporcie pojawią się informację na temat życzliwości personelu rejestracji, w trudnych dla pacjenta sytuacjach. Pod lupę weźmiemy również poziom wiedzy na temat zespołu lekarzy i udzielanych przez placówkę świadczeń. Tajemniczy Pacjent zada kilka pytań lub poprosi o dokonanie zapisu na wizytę, weryfikując czy obsługa przebiega prawidłowo.
Podczas audytu, Tajemniczy Pacjent oceni także łatwość dokonania zapisu, skorzystania z usług placówki. Właściciel placówki uzyska informację, czy w komunikacji z pacjentem pojawiają się blokady utrudniające zapis. W wyniku audytu rejestracji przekażemy również cenne wskazówki pozwalające na zwiększenie dostępności i wprowadzenie udogodnień dla pacjentów.
Nie. Z bezpłatnej konsultacji i wyceny usługi można skorzystać niezależnie od audytu rejestracji.
Czas oczekiwania na wyniki audytu wynosi 30 dni. W tym czasie planujemy działania, wykonujemy wszelkie czynności związane z audytem i przygotowujemy raport wraz z naszymi rekomendacjami.
Nie. Audyt rejestracji przeprowadzony jest wyłącznie na zlecenie i za zgodą osoby prawnie reprezentującej placówkę medyczną.
Nie. Skorzystanie z audytu jest bezpłatne i niezobowiązujące.
Decyzję o tym podejmuje osoba reprezentująca placówkę i zlecająca audyt. Niektóre placówki informują pracowników o przeprowadzanym audycie, inne zlecają audyt w tajemnicy, by uzyskać bardziej wiarygodne wyniki.
W wyniku audytu wskazywane są obszary do poprawy w rejestracji i ich potencjalny wpływ na funkcjonowanie placówki. Dzięki uzyskanym informacjom, placówka może samodzielnie podjąć działania pozwalające na doskonalenie w tych obszarach, realizując zmiany własnymi zasobami i samodzielnie tworząc „plan naprawczy”. Medyczna Rejestracja może również wspierać w poprawie jakości obsługi pacjenta, proponując rozwiązania dostosowane idealnie do potrzeb audytowanej placówki w ramach dalszej współpracy.
Rekomendujemy przeprowadzenie audytu w oparciu o rozmowy Tajemniczego Pacjenta.
Taka metoda jest dla placówki mniej kłopotliwa i w opinii wielu managerów – bezpieczniejsza, gdyż nie wymaga zabezpieczania obszaru ochrony danych osobowych.
Osoby prowadzące audyt posiadają wieloletnie doświadczenie w telefonicznej obsłudze pacjenta i wiedzą jakie pytania zadać, w jaki sposób sprawdzić wiedzę, kompetencję i zaangażowanie personelu rejestracji.