Jak przygotować webinar dla Pacjentów?

Jak przygotować webinar dla Pacjentów?

Jeśli zastanawiasz się, jak tworzyć i prowadzić webinary dla swoich pacjentów, a także chcesz poznać korzyści, które dają webinary - koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

W branży medycznej zarówno na płaszczyźnie naukowej, jak i komercyjnej, organizowanie telekonferencji stało się ostatnio powszechne. Uczestniczenie w sesjach plenarnych czy szkoleniach online jest komfortowe, jednak wymaga odpowiedniego przygotowania, w tym zaplecza technologicznego. Jak się przygotować do profesjonalnego prowadzenia webinarów? O czym należy pamiętać podczas przygotowania od strony technicznej?

Webinary dla pacjentów – zalety

Forma spotkania, jaką jest webinar, niesie za sobą mnóstwo zalet. Przede wszystkim jest znacznie łatwiejsza w organizacji, niż spotkanie na żywo i wiąże się z mniejszymi kosztami.

Można również uwzględnić udział innych specjalistów, którzy pracują w odległych miastach, a nawet krajach. W normalnych okolicznościach ich partycypacja byłaby niemożliwa ze względu na trudności logistyczne. Ich wystąpienie pozwoli na podniesienie poziomu merytorycznego spotkania. 

Ta inicjatywa pozwala również na zorganizowanie indywidualnych konsultacji dla pacjentów, którzy z różnych przyczyn, ostatnio głównie epidemicznych, nie mogą przyjść na spotkanie z lekarzem. Aby jednak przeprowadzić webinar na wysokim poziomie merytorycznym i wizualnym, konieczne jest uwzględnienie zarówno zaplecza technicznego, jak i planu spotkania. 

Przygotowanie zaplecza technicznego 

Proces przygotowania webinaru jest odmienny od klasycznego spotkania bądź wystąpienia. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie sprzętu. Najlepsze wystąpienie nie zostanie w pełni docenione, gdy połączenie będzie słabe, a spotkanie będzie przerywane przez problemy ze sprzętem. 

Konieczne będzie posługiwanie się sprawdzonym sprzętem, który łatwo obsługiwać. Zdecydowanie się na prowadzenie spotkania online w zupełnie nowym systemie może stwarzać pewne przeszkody. Ważnym czynnikiem wpływającym na jakość i odbiór danego webinaru jest wybrana platforma internetowa. Powinna zostać wcześniej przetestowana, wraz z wymaganymi funkcjonalnościami.

Spotkanie będzie miało wyższy poziom merytoryczny, jeśli prowadzący zastosuje dodatkowe materiały stymulujące w postaci prezentacji multimedialnej bądź materiału wideo. Aby odtworzyć nagranie bez problemów, konieczne jest wcześniejsze przetestowanie wszystkich opcji.

Merytoryka – strategia organizacji webinaru

Nawet najlepsi specjaliści mogą mieć problem z dotarciem do grupy odbiorców. Dlatego tak istotne jest dostosowanie tematu, przebiegu oraz metod do grupy docelowej. Webinary dla pacjentów powinny mieć formę raczej schematyczną, aby uwzględnić najbardziej kluczowe kwestie. W przygotowaniu merytorycznym może pomóc metoda zwana opracowaniem portretu potencjalnego odbiorcy. Warto zastanowić się, w jaki sposób dedykowana grupa odbiera informacje, jakie mogą paść pytania, dlaczego warto kłaść nacisk na niektóre kwestie. Co do zasady, powinno się opracować plan. Nawet osoby z doświadczeniem w wystąpieniach publicznych powinny nakreślić najistotniejsze punkty. 

Jak wypromować swoje webinary?

Aby wypromować swoje webinary, warto być obecnym w mediach społecznościowych. Zamieszczając informację o planowanym spotkaniu, łatwiej jest trafić do szerszego grona odbiorców. Można również poinformować swoich pacjentów o planowanych spotkaniach, zachęcając do zaproszenia znajomych. Dobrym sposobem na promocję własnej działalności jest zaproszenie innego specjalisty. Ceniony lekarz pozwoli na przyciągnięcie dodatkowych osób zainteresowanych konkretnym tematem. 

Spotkania online to dogodna forma zarówno dla lekarzy, jak i terapeutów. Dzięki niej można rozszerzyć własną działalność, zyskać nowych pacjentów lub podnieść jakość konsultacji obecnych. Webinary medyczne są również metodą na zminimalizowanie kosztów związanych z transportem oraz sposobem na zaoszczędzenie czasu. Wielu specjalistów nie mogłoby uczestniczyć w podobnych spotkaniach na żywo, z uwagi na brak czasu czy napięty harmonogram. Jest to zatem rozwiązanie, które niesie za sobą wiele korzyści, jednak wymaga zaangażowania od strony technicznej i merytorycznej.

Chcesz dowiedzieć się jakie rozwiązania sprawdzą się w Twojej placówce?
Zostaw nam swoje dane, a w ciągu 24h skontaktujemy się z Tobą!

    Skomentuj artykuł