Reklama w placówkach medycznych - czy ekrany w poczekalni to dobry pomysł?

Reklama w placówkach medycznych - czy ekrany w poczekalni to dobry pomysł?

Coraz częściej przestrzeń przychodni wykorzystywana jest do celów informacyjnych i reklamowych. W dużych placówkach medycznych działania te mogą przynieść wiele korzyści, również dodatkowy przychód od reklamodawców.

Oczekujący na wizytę pacjent spędza w poczekalni od kilku do nawet kilkudziesięciu minut. To cenny czas, który coraz częściej wykorzystuje się na przekazanie ważnych informacji o placówce, udzielanych świadczeniach zdrowotnych czy dodatkowych usługach, z których może skorzystać pacjent. W tym celu wykorzystuje się ekrany zamontowane w poczekalniach, będące nośnikami ważnych informacji.

Jakie treści warto wyświetlać na monitorach w poczekalni?

Jeśli zainwestujemy w takie rozwiązania, priorytetowo wykorzystajmy je do edukacji naszych pacjentów oraz promowania usług dostępnych w naszej placówce.

Warto wyświetlać na monitorach informacje o:

  • zakresie usług placówki (dostępnych lekarzach, zabiegach, badaniach)
  • akcjach profilaktycznych (np. szczepieniach, badaniach diagnostycznych)
  • sposobie przygotowania do wizyty, zabiegu, badania
  • ważnych dla placówki zasadach przyjęć (w tym np. odwoływania wizyt)
  • kampaniach i akcjach społecznych związanych ze zdrowiem

Czy w placówce mogą być wyświetlane reklamy?

Tak. Coraz częściej monitory umieszczone w poczekalniach służą wyświetlaniu reklam firm zewnętrznych, generując dla placówki dodatkowy przychód. Taka powierzchnia reklamowa będzie atrakcyjna w szczególności dla firm, których klientem jest pacjent – np. firm farmaceutycznych, producentów sprzętu medycznego czy środków higienicznych.

Dla reklamodawców atrakcyjna jest niewątpliwie możliwość dotarcia do konkretnej, wąskiej grupy pacjentów (np. kobiet w ciąży, seniorów, rodziców małych dzieci). Reklamą mogą być zainteresowane również mniejsze firmy (znajdujące się z pobliżu sklepy medyczne, apteki) czy współpracujące placówki medyczne (np. diagnostyczne).

Dbając o wizerunek naszej placówki, warto zadbać o to, by reklamowane produkty czy usługi były zgodne z naszą strategią. Promujmy przede wszystkim dobrze dopasowane do naszej grupy pacjentów produkty, które chcemy im polecić. Wyświetlając reklamę sprawdzonych probiotyków czy współpracującej z nami pracowni diagnostycznej, będziemy działać w sposób spójny i przekazywać pacjentowi jedynie wartościowe treści.

Świetnym rozwiązaniem może okazać się również połączenie dwóch funkcjonalności – wyświetlania treści informacyjno-reklamowych oraz systemu kolejkowego dla oczekujących pacjentów. Jeśli zainwestujemy w system kolejkowy, niezbędne do przywoływania pacjentów ekrany będziemy mogli wykorzystać również w celach marketingowych.

Jeśli chcielibyśmy stworzyć po prostu poczekalnię przyjazną pacjentom, możemy wypełnić czas oczekiwania na wizytę innymi informacjami (np. o pogodzie czy aktualnych informacjach).

Skomentuj artykuł