Ile kosztuje rejestracja zewnętrzna?

Ile kosztuje rejestracja zewnętrzna?

Czy koszt obsługi pacjenta przez rejestrację zewnętrzną jest niższy od zatrudnienia własnego personelu? Czy korzystanie z takiej usługi jest dla placówki opłacalne?

Zastanawiasz się ile może kosztować obsługa telefoniczna Twoich pacjentów, gdybyś powierzył ją firmie zewnętrznej? Sprawdź, jakie są koszty outsourcingu rejestracji.

Rejestracja telefoniczna dla prywatnego gabinetu

Z usług Medycznej Rejestracji korzystają nawet najmniejsze gabinety lekarskie, rehabilitacyjne czy psychologiczne. Dlaczego? Im mniejsza grupa pacjentów, im mniej połączeń do gabinetu – tym ważniejsze jest odpowiednie zadbanie o skuteczność pracy rejestracji!

W niewielkich placówkach ważny jest każdy pacjent – zarówno ten pierwszorazowy, który pozwala rozbudowywać bazę pacjentów jak i stały pacjent, o którego chcemy się zatroszczyć. W pierwszym przypadku – rejestracja musi zadziałać szybko i skutecznie, by dokonać zapisu często niezdecydowanego pacjenta. W drugim zaś dostępność rejestracji przekłada się na możliwość redukcji luk w grafiku. Żaden specjalista nie chce przecież czekać bezczynnie na nieobecnych pacjentów, a to właśnie działania sprawnej rejestracji mogą temu zapobiec.

Jaki jest koszt obsługi rejestracji?

W przypadku najmniejszych gabinetów pełen koszt profesjonalnej obsługi to ok. 1000zł miesięcznie. Jest zatem kilkukrotnie niższy od zatrudnienia choćby 1 pracownika, a pozwala na zabezpieczenie obsługi w wymiarze nawet 12h/dobę, dając gwarancję dostępności we wszystkie dni pracujące!

Jeśli specjalista dotychczas prowadził te działania samodzielnie (np. oddzwaniając po pracy na nieodebrane połączenia) to warto zadać sobie pytanie: jaki jest koszt jego pracy? Ile kosztuje godzinna usługa u tego specjalisty? Czy nie warto, aby w pełni skupił się on na przyjęciach pacjentów?

Jakich zysków może spodziewać się lekarz?

Wielu lekarzy i terapeutów, poza oczywistą oszczędnością czasu i ograniczeniem pracy własnej, wskazuje na korzyść wynikającą ze zwiększenia grupy pacjentów i zmniejszenia absencji.

Często usprawnienie rejestracji pozwala na zwiększenie liczby pacjentów o 20-30%!

Dodatkowo lekarz zyskuje partnera, który przejmuje pełną odpowiedzialność za działanie rejestracji – od spraw technicznych, poprzez zatrudnienie personelu i monitoring jakości obsługi. Ten komfort najtrudniej wycenić.

Koszt obsługi rejestracji dla placówki medycznej

W średnich i dużych placówkach medycznych koszt obsługi rejestracji będzie wynikał z liczby obsługiwanych pacjentów (liczby obsługiwanych połączeń). Jeśli jest ich mniej – koszty będą nadal niższe od zatrudnienia własnego personelu (sprawdź porównanie kosztów zatrudnienia rejestratorki do kosztu obsługi Medycznej Rejestracji).

Najmniejsze zespoły lekarskie mogą mieć w pełni zaopiekowaną rejestrację w budżecie ok. 2000zł/mc. Nieco większe, kilkunastoosobowe przychodnie specjalistyczne i stomatologiczne – nadal oszczędzają przy wyborze rejestracji zewnętrznej, ponosząc koszty niższe od budowania własnego zespołu rejestracji.

Czasami, przy większej bazie pacjentów i szerokim zakresie obowiązków rejestracji placówka poniesie jedynie koszt zbliżony do kosztu zatrudnienia personelu, oszczędzając na:

  • rozbudowie infrastruktury
  • procesach rekrutacji i wdrożeń
  • usługach szkoleniowych
  • kosztach nieobecności pracowników (urlopy, ZLA)

Pamiętajmy, że te dodatkowe koszty stanowią często 30-50% całego kosztu utrzymania rejestracji.

Dodatkowym, trudnym do oszacowania kosztem jest zaangażowanie menadżerów i właścicieli placówek, na których spoczywa odpowiedzialność za skuteczność i jakość pracy własnej rejestracji.

Sprawdź, ile kosztowałaby obsługa Twojej rejestracji
Wypełnij formularz i zyskaj darmową konsultację z wyceną

    Skomentuj artykuł