Ile kosztuje rejestracja zewnętrzna?
Zastanawiasz się ile może kosztować obsługa telefoniczna Twoich pacjentów, gdybyś powierzył ją firmie zewnętrznej? Sprawdź, jakie są koszty outsourcingu rejestracji.
Rejestracja telefoniczna dla prywatnego gabinetu
Z usług Medycznej Rejestracji korzystają nawet najmniejsze gabinety lekarskie, rehabilitacyjne czy psychologiczne. Dlaczego? Im mniejsza grupa pacjentów, im mniej połączeń do gabinetu – tym ważniejsze jest odpowiednie zadbanie o skuteczność pracy rejestracji!
W niewielkich placówkach ważny jest każdy pacjent – zarówno ten pierwszorazowy, który pozwala rozbudowywać bazę pacjentów jak i stały pacjent, o którego chcemy się zatroszczyć. W pierwszym przypadku – rejestracja musi zadziałać szybko i skutecznie, by dokonać zapisu często niezdecydowanego pacjenta. W drugim zaś dostępność rejestracji przekłada się na możliwość redukcji luk w grafiku. Żaden specjalista nie chce przecież czekać bezczynnie na nieobecnych pacjentów, a to właśnie działania sprawnej rejestracji mogą temu zapobiec.
Jaki jest koszt obsługi rejestracji?
W przypadku najmniejszych gabinetów pełen koszt profesjonalnej obsługi to ok. 1000zł miesięcznie. Jest zatem kilkukrotnie niższy od zatrudnienia choćby 1 pracownika, a pozwala na zabezpieczenie obsługi w wymiarze nawet 12h/dobę, dając gwarancję dostępności we wszystkie dni pracujące!
Jeśli specjalista dotychczas prowadził te działania samodzielnie (np. oddzwaniając po pracy na nieodebrane połączenia) to warto zadać sobie pytanie: jaki jest koszt jego pracy? Ile kosztuje godzinna usługa u tego specjalisty? Czy nie warto, aby w pełni skupił się on na przyjęciach pacjentów?
Jakich zysków może spodziewać się lekarz?
Wielu lekarzy i terapeutów, poza oczywistą oszczędnością czasu i ograniczeniem pracy własnej, wskazuje na korzyść wynikającą ze zwiększenia grupy pacjentów i zmniejszenia absencji.
Często usprawnienie rejestracji pozwala na zwiększenie liczby pacjentów o 20-30%!
Dodatkowo lekarz zyskuje partnera, który przejmuje pełną odpowiedzialność za działanie rejestracji – od spraw technicznych, poprzez zatrudnienie personelu i monitoring jakości obsługi. Ten komfort najtrudniej wycenić.
Koszt obsługi rejestracji dla placówki medycznej
W średnich i dużych placówkach medycznych koszt obsługi rejestracji będzie wynikał z liczby obsługiwanych pacjentów (liczby obsługiwanych połączeń). Jeśli jest ich mniej – koszty będą nadal niższe od zatrudnienia własnego personelu (sprawdź porównanie kosztów zatrudnienia rejestratorki do kosztu obsługi Medycznej Rejestracji).
Najmniejsze zespoły lekarskie mogą mieć w pełni zaopiekowaną rejestrację w budżecie ok. 2000zł/mc. Nieco większe, kilkunastoosobowe przychodnie specjalistyczne i stomatologiczne – nadal oszczędzają przy wyborze rejestracji zewnętrznej, ponosząc koszty niższe od budowania własnego zespołu rejestracji.
Czasami, przy większej bazie pacjentów i szerokim zakresie obowiązków rejestracji placówka poniesie jedynie koszt zbliżony do kosztu zatrudnienia personelu, oszczędzając na:
- rozbudowie infrastruktury
- procesach rekrutacji i wdrożeń
- usługach szkoleniowych
- kosztach nieobecności pracowników (urlopy, ZLA)
Pamiętajmy, że te dodatkowe koszty stanowią często 30-50% całego kosztu utrzymania rejestracji.
Dodatkowym, trudnym do oszacowania kosztem jest zaangażowanie menadżerów i właścicieli placówek, na których spoczywa odpowiedzialność za skuteczność i jakość pracy własnej rejestracji.