Medfile

W naszej ocenie Medfile to jeden z najciekawszych systemów dedykowanych prywatnym gabinetom lekarskim. Szeroka funkcjonalność, elastyczność i ciągły rozwój programu Medfile sprawiają, że sprosta oczekiwaniom większości placówek. Wady? Zabrakło nam kilku opcji istotnych z poziomu rejestracji...
Testuj program

Medfile – dla kogo?

Medfile to program medyczny przygotowany z myślą o gabinetach lekarskich a także małych i dużych przychodniach prywatnych.

Bezpłatna wersja programu jest dedykowana tylko indywidualnym praktykom lekarskim i to na początkowym etapie działania, ze względu na mocno ograniczoną ilość zapisywanych wizyt w ciągu miesiąca.

Opcje płatne dobrze sprawdzą się w gabinetach indywidualnych jak i w przychodniach a nawet dużych placówkach medycznych świadczących głównie usługi komercyjnie.

Program posiada dodatkowo udogodnienia dla prowadzenia gabinetów fizjoterapeutycznych, stomatologicznych czy medycyny estetycznej. Dla tych specjalności zostały przygotowane karty wizyt ułatwiające opisanie danego zabiegu wykonywanego na konkretnym odcinku ciała lub konkretnym zębie.

Utworzenie konta

Program jest dostępny w chmurze poprzez przeglądarkę www lub przez aplikację, która została stworzona na urządzenia mobilne z system Android oraz iOS.

Okres próbny

Aby skorzystać z programu można skorzystać z 14 dniowego okresu testowego lub z darmowego konta, które jednak związane będzie z pewnymi ograniczeniami.

Konto zakładamy deklarując rodzaj placówki oraz zajmowane stanowisko. Przewidziano możliwość uruchomienia konta nie tylko dla lekarza czy właściciela placówki ale również dla pracownika recepcji czy informatyka.

Prezentacja

Podając w formularzu kontaktowym podstawowe dane, możemy zgłosić chęć udziału w prezentacji programu. Na stronie znajdziemy również numer telefonu do konsultanta, z którym możemy umówić się na dogodny termin.

Pakiety Medfile

Medfile proponuje zarówno bezpłatne jak i odpłatne konta dla placówek medycznych.

Darmowe konto dedykowane jest indywidualnym praktykom – bez dodatkowej możliwości uruchomienia konta dla recepcji czy personelu pomocniczego. Liczba wizyt jest tu mocno ograniczona, więc w przypadku gabinetów lekarskich dość szybko należy wziąć pod uwagę korzystanie z pakietu płatnego. W pakiet 150 wizyt wliczane są zarówno wizyty pierwszorazowe, kontynuacja leczenia jak i wizyty przeplanowane, odwołane.

Pakiet darmowy różni się od płatnego, brakiem możliwości:

  • wystawiania rachunków i faktur,
  • planowania wizyt grupowych i powtarzalnych,
  • zaznaczania „ulubionych leków”.

Ważną różnicą, aczkolwiek w początkowym etapie pracy mało znaczącą, jest wielkość bazy danych i rozmiar wgrywanych plików – załączników do dokumentacji medycznej. Trzeba też wziąć pod uwagę, że korzystanie z darmowego konta, wiąże się z wyrażeniem zgody na otrzymywanie reklam, które są wyświetlanie bezpośrednio w programie.

W dowolnym momencie można przejść z bezpłatnego konta na płatne. Płatności można dokonać w cyklach miesięcznych lub rocznych. W kontach płatnych są możliwe trzy opcje w zależności od zakresu dodatkowych opcji o jakie może być rozszerzona funkcjonalność oprogramowani do obsługi pacjentów przez lekarzy specjalistów.

Funkcjonalność systemu Medfile

  • Kartoteki pacjentów
  • E-recepty / E-Zwolnienia / E-skierowanie
  • eWUŚ
  • słowniki rozpoznań ICD9 i procedur medycznych ICD10
  • baza leków
  • rejestracja na wizytę online
  • powiadomienia SMS o wizycie
  • sprawne działanie na wielu stanowiskach
  • płatności online
  • dostęp do wideokonsultacji

Medfile posiada własną aplikację, która zawiera niezbędne narzędzia w celu obsługi kartoteki medycznej oraz kalendarza wizyt w wersji smartphonowej. Poruszanie się po aplikacji jest intuicyjne, ale wymagające większej wprawy korzystania z tego rodzaju narzędzi. Aplikacja nie sprawdza się w przypadku obszerniejszych opisów, zdecydowanie jest to wersja do sporadycznego korzystania.

Bezpieczeństwo

W ramach zabezpieczenia danych producent zapewnia:

  • certyfikat SSL i szyfrowanie danych
  • Automatyczne tworzenie kopii zapasowych, w tym backup kartoteki pacjenta co 30 minut
  • Historia zmian poszczególnych użytkowników
  • Automatyczne wylogowanie z programu po określonym czasie bezczynności np. 15-60min

Integracje z Medfile

System jest zintegrowany z:

  • Google Calendar
  • ZnanyLekarz

Kontakt i wsparcie techniczne

Godziny dostępności wsparcia technicznego to pn-pt. 8:30-20:00, natomiast deklarowany przez serwis czas reakcji na zgłoszenie: do 2h.

Wnioski

Nasz zespół docenił Medfile za przyjazną szatę graficzną i przejrzystość programu. Prosta i szybka obsługa systemu, wpływająca na czas obsługi pacjenta i minimalizująca ryzyko powstania błędów w procesie rejestracji – wyróżniają Medfile na tle konkurencji.

Dla lekarza, który samodzielnie obsługuje rejestrację – łatwość w wyszukiwaniu wolnych terminów, zmianie czasu wizyty czy założeniu karty pacjenta – również będą istotnymi czynnikami wpływającymi na jakość pracy.

Jedynym elementem, którego zabrakło naszemu zespołowi rejestracji jest możliwość nadawania statusów pacjenta i 2-etapowego potwierdzania wizyt poprzez smsy zwrotne potwierdzające lub odwołujące wizytę. Nawet jeśli nasza rejestracja telefonicznie potwierdzi umówionych pacjentów, informacja o tym nie będzie widoczna na pierwszy rzut oka tak jak w konkurencyjnych programach, w których status pacjenta np. zmienia kolor wizyty.

W systemie nie znaleźliśmy również opcji listy rezerwowej pacjentów, która jest bardzo pomocna w obsłudze lekarzy z wydłużonym czasem oczekiwania na wizytę lub realizujących wizyty pilne.

Skomentuj artykuł