
Outsourcing rejestracji telefonicznej - czy to się opłaca?
Koszt utrzymania rejestracji dla Gabinetu Lekarskiego
Wydawałoby się, że koszt zapewnienia rejestracji telefonicznej dla indywidualnego gabinetu będzie najniższy – i tak rzeczywiście jest w przypadku skorzystania z outsourcingu. Jednak w sytuacji, gdy lekarz buduje własną rejestrację koszt ten jest proporcjonalnie znacznie wyższy, niż w przypadku dużych podmiotów.
Na koszt składa się m.in.:
- Zatrudnienie personelu rejestracji – Gabinet musi zatrudnić min. 2-3 osoby, jeśli rejestracja jest czynna od godz. 8:00-20:00 – jednak pamiętajmy, że w przypadku tak ograniczonej liczby pracowników każda absencja spowodowana chorobą czy urlopem będzie problematyczna.
- Zapewnienie infrastruktury technicznej – począwszy od stanowiska pracy, sprzętu komputerowego i telefonicznego, po koszty dostępu do elektronicznego terminarza przyjęć lub możliwość rejestrowania połączeń.
- Dodatkowo wiele innych „drobnych” kosztów jak: koszty związane z otwarciem gabinetu poza godzinami pracy lekarza np. prądu, koszty rekrutacji personelu rejestracji, koszty ewentualnych szkoleń…
Podliczając koszt takiej obsługi może wahać się od ok. 6.000zł do 9.000zł miesięcznie!
W przypadku obsługi zewnętrznej wydatek ten może być nawet dziesięciokrotnie niższy! Przy czym często usługa jest zdecydowanie skuteczniejsza a zyski gabinetu rosną! Dlaczego? Ponieważ zwiększa się dostępność rejestracji dla pacjenta, który dodzwania się bez sygnału zajętości (obsługa zapewniona jest na kilku stanowiskach jednocześnie) i rozmawia z kompetentnym Rejestratorem, który wie jak zachęcić pacjenta do umówienia wizyty.
A jak sytuacja wygląda, gdy rejestracja dotyczy większej placówki medycznej – przychodni lub szpitala? O tym niebawem…