
Jak zabezpieczyć rejestrację w okresie urlopowym?
Lekarzu – korzystaj w pełni z urlopu!
Dla lekarzy prowadzących prywatną praktykę urlop nie zawsze oznacza całkowity brak obowiązków. Większość specjalistów, którzy samodzielnie prowadzą rejestrację pacjentów, przeznacza część swojego wolnego czasu na pilne lub mniej pilne sprawy pacjentów.
Odwołanie wizyty, która przypada tuż po wznowieniu przyjęć? Umówienie na kosztowny zabieg nowego pacjenta? Bywają sytuację, gdy w interesie placówki jest jak najszybsze podjęcie obsługi i zabezpieczenie grafiku lekarza. Brak dostępności rejestracji może przecież oznaczać więcej strat (luki w grafiku, nieobecni pacjenci) i ograniczenie zysków (brak zapisu potencjalnie zainteresowanych pacjentów).
Jak więc zaplanować urlop, by po powrocie do pracy nie być zaskoczonym? Jak cieszyć się wolnym czasem, gdy nie mamy zatrudnionej rejestratorki, która przejęłaby nasze obowiązki?
Z pomocą przychodzi Medyczna Rejestracja – dzięki której lekarz zyskuje wsparcie w obsłudze swoich pacjentów zawsze wtedy, gdy najbardziej tego potrzebuje a pacjenci mogą bez ograniczeń korzystać z kontaktu telefonicznego z placówką.
Pozwól swoim rejestratorkom cieszyć się urlopem
W placówkach, w których zatrudniono personel rejestracji, czas wakacji stanowi duże wyzwanie dla osób zarządzających. Najtrudniejsza sytuacja pojawia się w gabinetach, w których pracuje 1 lub 2 rejestratorki a urlop każdej z nich oznacza ograniczoną dostępność rejestracji lub większe zaangażowanie i nadgodziny pozostałego personelu placówki.
Jak zatem poradzić sobie, gdy rejestratorka jest na urlopie?
Warto spróbować rozwiązań, które zabezpieczą telefoniczną obsługę pacjentów, bez konieczności angażowania personelu medycznego.
Jeśli nie posiadamy rozbudowanego zespołu rejestracji i czas wakacji miałby oznaczać straty spowodowane niedoborami kadrowymi – warto uzupełnić własny zespół wsparciem Medycznej Rejestracji. Dodatkowa, zewnętrzna rejestracja dopilnuje, by na czas nieobecności personelu placówki, pacjent nie pozostał bez obsługi.
„Techniczne” przygotowanie do urlopu
Chcąc odpowiednio zabezpieczyć rejestrację na czas wakacji i urlopów, zastanówmy się, w jakim miejscu nasz dotychczasowy lub potencjalny pacjent będzie szukał kontaktu z placówką?
Zadzwoni? Skorzysta ze strony internetowej lub portali społecznościowych? A może przyjdzie osobiście? Sprawdź, gdzie i w jaki sposób poinformować pacjenta o okresie urlopowym i przede wszystkim zapewnij dostępność najbardziej popularnych kanałów komunikacji.
Udanego urlopu!