Wirtualna rejestracja Pacjentów - bezpieczne rozwiązanie w obliczu pandemii

Wirtualna rejestracja Pacjentów - bezpieczne rozwiązanie w obliczu pandemii

Pandemia od roku skutecznie zmienia sposób funkcjonowania placówek medycznych, które szukają rozwiązań organizacyjnych zapewniających maksymalne bezpieczeństwo pacjentom, lekarzom i personelowi placówki. Coraz chętniej placówki korzystają ze wsparcia firm zewnętrznych - również w obszarze telefonicznej obsługi pacjenta.

Pod hasłem „wirtualna rejestracja” znajduje się wiele znaczeń.. np. voiceboty, czyli boty głosowe które znajdują już swoje zastosowanie w obszarze obsługi pacjenta. Niestety sprawdzą się one jedynie w przypadku rutynowych działań – obsługi w ramach której możemy zapisać pacjenta wg ściśle określonych reguł. „Wirtualna rejestracja” to pojęcie stosowane też w przypadku rejestracji online – narzędzi które służą samodzielnemu dokonaniu rezerwacji wizyty w Internecie. My natomiast przyjrzymy się korzyściom z obsługi zewnętrznej, outsourcingu rejestracji pacjentów.

Korzyści wirtualnej rejestracji w obliczu pandemii

1. Brak bezpośredniego kontaktu personelu rejestracji z personelem medycznym i pacjentami

Dzięki temu, że firma zapewniająca obsługę rejestracji telefonicznej znajduje się poza placówką, pracownicy rejestracji nie są narażeni na bezpośredni kontakt z pacjentami. W przypadku np. przychodni POZ ma to ogromne znaczenie, gdyż przypadki kontaktu z pacjentem w czasie infekcji i ryzyka zachorowania nie dotyczą wirtualnej rejestracji. Również pracownicy rejestracji nie stanowią dodatkowego zagrożenia dla pozostałych pracowników placówki lub pacjentów. Im mniej osób do kontaktu – tym bezpieczniej!

2. Codzienna dostępność i obsługa – niezależnie od pracy placówki medycznej

Profesjonalna wirtualna rejestracja to zespół wielu konsultantów, którzy są gotowi obsłużyć pacjenta Państwa placówki. Nawet w przypadku zamknięcia gabinetu, choroby lub urlopu lekarzy – wirtualny asystent zawsze będzie służył pacjentowi pomocą. Również okres infekcyjny i zachorowania w zespole rejestracji zewnętrznej nie będą stanowiły problemu – profesjonalne firmy w taki sposób organizują pracę zespołu, by nawet w przypadku wielu absencji – jakość obsługi pacjenta pozostała na wysokim poziomie.

3. Niższy koszt od zatrudnienia pracowników Rejestracji

Usługa wirtualnej rejestracji pacjentów to zazwyczaj rozwiązanie, które pozwala wprowadzić oszczędności w placówce. W czasie pandemii, gdy część świadczeń medycznych została ograniczona, może to stanowić dodatkową korzyść i odciążenie budżetu placówki.

4. Możliwość zlecenia dodatkowych działań tylko na czas pandemii

Placówki, które ze względu na pandemię obserwują wzmożony ruch połączeń (np. przychodnie lekarza rodzinnego), mogą korzystać z dodatkowego wsparcia wirtualnej rejestracji w wymiarze adekwatnym do potrzeb. Zewnętrzna rejestracja daje możliwości obsługi zmiennej liczby połączeń przy zachowaniu tych samych, wysokich standardów i bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników.

Skomentuj artykuł