Rejestratorka na zwolnieniu? Chory personel to dla placówki medycznej spore wyzwanie...

Rejestratorka na zwolnieniu? Chory personel to dla placówki medycznej spore wyzwanie...

Czy można zapewnić pacjentom dostęp do rejestracji bez zwiększania kosztów na ten cel? Czy wysoka jakość musi iść w parze z wysoką ceną? Czy są rozwiązania tanie i skuteczne?

Przeziębiona rejestratorka to poważny problem w placówce medycznej. Pozostaje bowiem dylemat: czy ze względu na bezpieczeństwo pacjentów skorzystać ze zwolnienia lekarskiego, co rzecz jasna stanowi duży problem organizacyjny, czy pozostać na stanowisku (bo przecież to tylko katar.. kaszel..), narażając pacjentów na zachorowanie (być może cięższe)? To sytuacja, w której nie ma idealnego rozwiązania.

Oczywiście chory (nawet przeziębiony) pracownik rejestracji, powinien dochodzić do zdrowia z dala od pacjentów, najlepiej w domu, by nie narazić innych osób (czasami przed/po zabiegach czy ważnych badaniach).  Jeśli stan pracownika nie wymaga pozostania w domu, może w przypadku wątpliwości warto skierować go do obsługi wyłącznie telefonicznej, bez bezpośredniego kontaktu z pacjentem? Czasami rozwiązaniem może być też praca zdalna.

Jeśli jednak przeziębienie czy grypa uniemożliwią pracę zespołu rejestracji, szukajmy takich rozwiązań organizacyjnych, które mimo niedoborów kadrowych zapewnią ciągłość obsługi pacjenta. 

Skrócone godziny pracy

Jeśli rejestracja dostępna była w szerokim przedziale godzinowym, zawsze możemy skrócić godziny pracy, by zapewnić obsługę w możliwym wymiarze. Warto wówczas pozostawić komunikat głosowy, który pacjent usłyszy po wybraniu numeru, z informacją w jakich godzinach jest tego dnia zapewniona obsługa. Dzięki temu unikniemy niezadowolenia pacjentów, wielokrotnie wybierających połączenie w dotychczasowych godzinach pracy.

Zastępstwa

W większych placówkach, w których poza rejestratorką zatrudniony jest personel administracyjny, warto spróbować włączyć w obsługę pacjenta osoby z innych stanowisk. Po krótkim szkoleniu, mogłyby choć w podstawowym zakresie udzielić pacjentowi informacji lub dokonać zapisu.

Przekierowanie połączeń

W wyjątkowych sytuacjach, gdy w placówce nie mamy pracownika, który mógłby zapewnić obsługę telefoniczną pacjenta, możemy spróbować przekierować połączenia przychodzące z rejestracji na inny numer. W prywatnych gabinetach często lekarz przejmuje obsługę połączeń, choć istnieje również możliwość przekierowania połączeń firmie zewnętrznej, która zapewni ciągłość obsługi (jak w przypadku naszej usługi MedycznaRejestracja.pl).

W większych placówkach rozwiązaniem może być przekierowanie do innego oddziału, skorzystanie z pomocy pracowników tymczasowych lub telepraca.

Obsługa zewnętrzna

W przypadku lekarzy korzystających z bezpłatnego kalendarza MedycznaRejestracja.pl, istnieje możliwość przekierowanie połączeń i tym samym przekazania obsługi telefonicznej w każdej nagłej sytuacji jak choćby choroba rejestratorki. Mając dostęp do kalendarza przyjęć, personel Medycznej Rejestracji może kontynuować zapisy pacjentów.

To niezwykle bezpieczne rozwiązanie dla gabinetów i jedyna taka usługa na rynku!

Sprawdzimy Twoją rejestrację BEZPŁATNIE
Zostaw nam kontakt do siebie, a już niedługo się odezwiemy!

    Skomentuj artykuł
    User icon
    Andrzej
    2022-05-16
    Uwaga !!! Są pewne zapisy w Umowie z FELG DENT które wzbudzają sporo kontrowersji : 1. FELG DENT zastrzega sobie możliwość transferu danych o pacjentach ale i o personelu gabinetów przesyłanych przez gabinety do\"krajów trzecich\" czyli domyślnie poza UE-pozostaje pytanie do jakich krajów ? Tego już FELG DENT nie precyzuje, nie ma również w warunkach umowy opcji sprzeciwu wobec tak... Wczytaj więcej iego działania . FELG DENT nie gwarantuje w zapisach umowy , że te dane pacjentów będą chronione prawnie co najmniej tak samo jak w obszarze UE . Wyobraźmy sobie , że dane będą np. transferowane do Burkina Faso, gdzie o ochronie danych osobowych możliwe że nawet nie słyszeli. 2. FELG DENT ogranicza w umowie kwotowo do śmiesznej sumy wysokość swojej odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez FELG DENT na rzecz Licencjobiorcy do wysokości trzech ostatnich opłat licencyjnych - czyli przeciętnie do kilkuset złotych - a teoretyczna kara nałożona przez UODO/GIODO może być nawet do wysokości kilkuset tysięcy złotych... Ciekawe kto pokryje resztę ? Oczywiście gabinet /lekarz.
    User icon
    Mariusz
    2022-04-12
    Słyszałem, że oprogramowanie NTX dobrze sprawdza się w klinikach i przychodniach. Dzięki niemu poprawiliśmy działalność kliniki. Program umożliwia personelowi medycznemu szybkie i łatwe rejestrowanie i planowanie wizyt pacjentów. Wszystko działa sprawnie. Jest to jeden z nielicznych programów, z którego jesteśmy w 100% zadowoleni.