Rejestratorka na zwolnieniu? Chory personel to dla placówki medycznej spore wyzwanie...

Rejestratorka na zwolnieniu? Chory personel to dla placówki medycznej spore wyzwanie...

Czy można zapewnić pacjentom dostęp do rejestracji bez zwiększania kosztów na ten cel? Czy wysoka jakość musi iść w parze z wysoką ceną? Czy są rozwiązania tanie i skuteczne?

Przeziębiona rejestratorka to poważny problem w placówce medycznej. Pozostaje bowiem dylemat: czy ze względu na bezpieczeństwo pacjentów skorzystać ze zwolnienia lekarskiego, co rzecz jasna stanowi duży problem organizacyjny, czy pozostać na stanowisku (bo przecież to tylko katar.. kaszel..), narażając pacjentów na zachorowanie (być może cięższe)? To sytuacja, w której nie ma idealnego rozwiązania.

Oczywiście chory (nawet przeziębiony) pracownik rejestracji, powinien dochodzić do zdrowia z dala od pacjentów, najlepiej w domu, by nie narazić innych osób (czasami przed/po zabiegach czy ważnych badaniach).  Jeśli stan pracownika nie wymaga pozostania w domu, może w przypadku wątpliwości warto skierować go do obsługi wyłącznie telefonicznej, bez bezpośredniego kontaktu z pacjentem? Czasami rozwiązaniem może być też praca zdalna.

Jeśli jednak przeziębienie czy grypa uniemożliwią pracę zespołu rejestracji, szukajmy takich rozwiązań organizacyjnych, które mimo niedoborów kadrowych zapewnią ciągłość obsługi pacjenta. 

Skrócone godziny pracy

Jeśli rejestracja dostępna była w szerokim przedziale godzinowym, zawsze możemy skrócić godziny pracy, by zapewnić obsługę w możliwym wymiarze. Warto wówczas pozostawić komunikat głosowy, który pacjent usłyszy po wybraniu numeru, z informacją w jakich godzinach jest tego dnia zapewniona obsługa. Dzięki temu unikniemy niezadowolenia pacjentów, wielokrotnie wybierających połączenie w dotychczasowych godzinach pracy.

Zastępstwa

W większych placówkach, w których poza rejestratorką zatrudniony jest personel administracyjny, warto spróbować włączyć w obsługę pacjenta osoby z innych stanowisk. Po krótkim szkoleniu, mogłyby choć w podstawowym zakresie udzielić pacjentowi informacji lub dokonać zapisu.

Przekierowanie połączeń

W wyjątkowych sytuacjach, gdy w placówce nie mamy pracownika, który mógłby zapewnić obsługę telefoniczną pacjenta, możemy spróbować przekierować połączenia przychodzące z rejestracji na inny numer. W prywatnych gabinetach często lekarz przejmuje obsługę połączeń, choć istnieje również możliwość przekierowania połączeń firmie zewnętrznej, która zapewni ciągłość obsługi (jak w przypadku naszej usługi MedycznaRejestracja.pl).

W większych placówkach rozwiązaniem może być przekierowanie do innego oddziału, skorzystanie z pomocy pracowników tymczasowych lub telepraca.

Obsługa zewnętrzna

W przypadku lekarzy korzystających z bezpłatnego kalendarza MedycznaRejestracja.pl, istnieje możliwość przekierowanie połączeń i tym samym przekazania obsługi telefonicznej w każdej nagłej sytuacji jak choćby choroba rejestratorki. Mając dostęp do kalendarza przyjęć, personel Medycznej Rejestracji może kontynuować zapisy pacjentów.

To niezwykle bezpieczne rozwiązanie dla gabinetów i jedyna taka usługa na rynku!

Sprawdzimy Twoją rejestrację BEZPŁATNIE
Zostaw nam kontakt do siebie, a już niedługo się odezwiemy!

    Skomentuj artykuł